İzleyiciler

11 Mayıs 2012 Cuma

photography-cookies-english

Australia ya geldiğim ilk yıl sadece Ingilizce kursuna gittim. Kurs evden sadece on dakikalık mesafede. Haftada  üç gün kursa devam ettim. Fakat bunun yanında birşeyler yapmak istiyordum. Hem ingilizcemi ilerletmek hem de sosyalleşmek istiyordum. Burada çoğu bayanlar çalıştığı için arkadaş bulmak, en önemlisi de "güvenip, alemlere akabilmek" tabirinin hakkını verebileceğim bir dostla tanışmak istiyordum.

   Sonunda, cupcake-decoration kursuna gittim. Zevk alarak birçok tasarım yaptım. Zaten ünlü bir markanın kursuydu. Ben cupcake değıl de kurabiye tasarlamayı daha çok sevdim. Aldığım siparışlerın kimisi firmaların tanıtım yemeğı, kimisi okullardan, kimileri de doğum günlerinden. Kurabiye yaparken, ister istemez fotoğraf çekmeyi de öğrendim. Profesyonel makinayla her yaptığım kurabiyenin fotoğraflarını çektim. Diğer taraftan, hala ingilizce kursuna gidiyorum.

      Su anda haftada birgün aksam, arkadaslarla toplanıyoruz. Arada eğlence günleri düzenleyip, değişik aktiviteler ve yarismalar düzenliyoruz. O gün herkesin dağıtma günü oluyor. Burada saat gece 12 ye kadar istediğin gürültüyü yapmak serbest. İster müziği sonuna kadar aç, istersen bahçe partinde bağıra bağıra şarkılar söyle. Gece yarısına kadar özgürsün. Burada, arkadaş ortamını sağlam kurduysan herşeyin tadı daha bir başka oluyor.

  Turkiyeden iki yıl önce gelen bizim yaşlarımızda, üstelik İstanbulda, ortak mekanlarda takıldığımız, fakat burada tanışmanın nasip olduğu, bir aileyle tanıştık.Burada alışverişmerkezleri sizlerin de şok olcağı gibi saat beşte kapanıyor. Çalışanlarında hakkı erken çıkmak diye düşünüldüğü  için böyle bir sistem var. Tabi bu durum bizim gibi İstanbul gibi bir şehirden gelen için ilk zamanlar çok sinir bozucuydu.Arkadaşımla beraber pek çok yeni yer keşfettik ve hala da keşif gezmelerine çıkıyoruz. Peki kaybolmadık mı elbette kaybolduk. Bir defasında evden 30 km uzaklıkta bir alışveriş merkezine gittik. Fakat gittiğimizde benim telefonumun sarjı bitti. Geri dönüş için gps şarttı. Yanımda sarj aletımde olmadığı için baktım apple store var. Hemen etrafta bir görevli aradım ama bulamadım. Iphone display ürünlerinden birinin kablosunu telefonuma taktım. Sarj sorunumu hallettikten sonra görevliye dediö ben sizin sarj kablonuzu kullandım yani durum böyle, böyle. Fakat konuşmanın bir yerinden sonrada ben ne söylemem gerektiğine karar veremedim. Helalleşmek nasıl anlatılırki ingilizce olarak. Kadın da şaşırdı ben ne demek istiyorum tüm bunları neden anlatıyorum diye...Bizim burada kaybolma hikayelerimiz pekçok olduğundan, bugünlük bir tane yeter diyerek noktayı koyuyorum.



Bu arkadaşımla birararaya geldiğimizde kahveler içtik, yeşil çaylarımızı bitirdik ama hiç boş durmadık hep projeler ürettik. Birçok hayal projeleri başladık-yaptık-bitirdik. Fakat sonunda, harika bir işi kafaya koyduk. Hayata geçirdik. Burada bayanlara özel fotoğrafçılığa başladık. Sadece iç  mekan çekimlere gidiyoruz. Bebek ve özel gün çekimleride gelecekte bu konseptin içine dahil olacak inşallah. Bu ülke tam bir özgürlükler ülkesi olduğu için inancınıza göre değerlerinize göre giyinebilir ve her yere o şekilde gidip, yadırganmaksızın kabul görürsünüz. Burası çok uzak ama bir okadar da insan hakları açısından gelişmiş ve cok kültürlülüğün en güzel yaşandığı bir ülke.Herkesi bekleriz.....

sevgiler..... pınnaroo







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder